دردل سردبیر یزدفردا  با استاندار یزد  در آستانه 22 بهمن 1390


 یزدفردا :فردا 22 بهمن  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و ملت غیور ایران خود را آماده حضور در بزرگترین صحنه انقلاب می نمایند .

اهمیت حضور فردای ملت ایران بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا ثبت این حماسه بزرگ یکی از وظایف هر ابرانی است ،و البته رسانه ها به عنوان سربازان خط مقدم جنگ نرم وظیفه ای ویژه تر نسبت با سایر ثبت کنندگان دارند و کوتاهی آنان در این شرایط قابل اغماض نخواهد بود و ملت آنانی که با بی تفاوتی ازکنار این حماسه بزرگ بگذرند هرگز نخواهد بخشید .

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=458755614.jpg

اما رسانه ها نیز به تنهایی نخواهند توانست حتی قطره ای از این دریای خروشان مردمی را ثبت نمایند و انتظار بی جایی نخواهد بود اگر رسانه ها انتظار یاری مسئولین و دستگاه هایس دولتی در این زمینه را داشته باشند .

متاسفانه بسیاری از مسئولین و متولیان امر بدون درک شرایط خاص و وظیفه خطیر رسانه ها و نقش تمام رسانه ها از یک ماهنامه محلی گرفته تا یک روزنامه کشوری ،و از یک سایت خبری گرفته تا خبرگزاری های رسمی کشور همه در جای خود نقشی مهم خواهند داشت و حتی یک وبلاگ شخصی نیز می تواند در ثبت این حماسه نقش مهمی را ایفاء نماید .

بارها شاهد بوده ایم که خبرنگاران و عکاسان خبری خبرگزاری ها و پایگاه های خبری برای ثبت این حماسه بزرگ مردمی با هزینه شخصی و تحمل شرایط مشکل کار اقدام به انجام وظیفه نموده اند .

و البته اکثر مسئولین در حد توان خود همراهی نموده و خواهند نمود ولی بعضا شاهد هستیم که بعضی از این عزیزان تنها رسانه ملی را رسانه دانسته و اگر خدماتی هم به خبرنگاران داده می شود تنها مختص این عزیزان می شود و با بی مهری تمام با خبرنگاران و عکاسان دیگر برخورد می شود .

خصوصا در بعضی از شهرستانهای استان که متاسفانه مسئولین و متولیان امور تنها  تلویزیون  را به عنوان رسانه می شناسند و بقیه رسانه ها را نه قبول داشته و نه اعتقادی به وجود اینگونه رسانه ها دارند .

و البته دوستان از این نکته غافلند که رسانه ملی با توجه به حجم برنامه های این روز نهایت خبری که می تواند از شهرستان ها روی آنتن ببرد کمتر از چند دقیقه است و این در حالی است که مطبوعات و خبرگزاری ها و سایت ها لحظات ثبت شده خود برای ابد منتشر خواهند کرد و دهها سال دیگر نیز پژوهشگران و تاریخ نویسان با استناد به ثبت وقایع توسط این دوستان قضاوت خواهند نمود و در حال حاضر نیز بسیاری ازمخاطبان  خبرگزاری ها و سایت ها ،مخاطبانی از سراسر جهان هستند و بیشتر رسانه های بین المللی با استفاده از خبرهای منتشره در سایتها و خبرگزاری ها اخبار خود را انتشار می دهند

چندی پیش در ثبت مراسم محرم در طبس گلایه خبرنگاری را داشتیم که طی خبری با تیتری از اظهارات آن مدیر محترم منتشر نمودیم " شخص بنده به عنوان رئیس اداره برق طبس این را می گویم!!!!!! " و امید داشتیم که حداقل مورد توجه مسئولین قرار گرفته باشد و در ثبت حماسه های مردمی با نگاهی متفادت تر روبرو باشیم که متاسفانه روز گذشته با تصمیم جدید مدیر برق همان شهرستان که ابلاغ فرموده اند تنها به خبرنگار واحد مرکزی خبر خدمات ارائه داده خواهد شد روبرو شدیم و با پیگیری های به عمل آمده با روابط عمومی محترم این شرکت در مرکز استان این خبر تایید گردید و راهی به جز درخواست از شخص استاندار یزد به عنوان بالاترین مقام ارشد استان برایمان باقی نماند .

جناب آقای فلاح زاده استاندار محترم یزد

با توجه به اینکه ارائه خدمات جهت ثبت حماسه های ملی  مورد تاکید جنابعالی بوده و می باشد و دهها جلسه قبل از ایام الله دهه فجر از سوی جنابعالی و معاونین و مسئولین استان در تاکید بر این نکته انجام گرفته است آیا این تصمیم یک مدیر شهرستانی آن هم تنها با اتکا به اینکه بنده می گویم منطقی است که تنها بالابر موجود در اختیار یک رسانه قرار بگیرد و انعکاس آن هم تنها دقایقی در آن رسانه باشد و کل خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و نمایندگان مطبوعات اجازه استفاده نداشته باشند .

ما منکر اهمیت ثبت وقایع توسط واحد مرکزی خبر نبوده و نیستیم ولی این نکته که ثبت چند ساعت راهپیمایی ملت برای پخشی چند دقیقه ای کم لطفی است به رسانه های که ثبت و انعکاس تصاویر حماسه مردمی  را برای دفاع در برابر هجمه های ناجوانمردانه استعمار جهانی بر خود وظیفه می دانند (در مورد رسانه های مردمی چون یزدفردا که خود بیشتر مطلعید تنها با هزینه شخصی افرادا اداره می شود ) .

امید واریم همچو گذشته با دستور مساعد جنابعالی شاهد ثبت بزرگترین و مهمترین حماسه مردمی در طول تاریخ انقلاب اسلامی باشیم .

البته در تمام نقاط آسمان به همین رنگ است و شاید این حرکت لجبازانه باعث شود تا تدابیری در جهت حمایت از حرکت های خودجوش رسانه ای در استان شود .

 

یا حق

سردبیر یزدفردا

توضیح ضروری یزدفردا :این نکته ناگفته نماند یزدفردا  تاکنون 45875خبر را بر روی خروجی خود ثبت نموده و 37.601.021بار توسط مخاطبان یزدفردا بازدید شده است و حتی یک خبر و یا مطلب که در آن یزدفردا از هیچ نهاد حقیقی و یا حقوقی درخواست کمک مادی نماید وجود ندارد  اما برای دفاع از نظام و انقلاب هیچ ابایی از درخواست نداشته و آن را وظیفه خود می دانیم و ادای به تکلیف برهمه چیز واجب دانسته و می دانیم حال  تاچه مقبول افتد و چه در نظرآید.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا